Wednesday, December 9, 2009

LaMbAian InSan TersaYang....


Aku baru je seminggu datang semula ke KL lps blk cuti raya korban yg lepas. Tp aku rndu sgt dh kt famili di kg.... Waaaa.. Nk wat cam ner ni?? Klu ikut ati, tiap2 mnggu ak nak blK tp kl ngan klate bknnya dkat, klu dkat dh lame ak ulang alik je blk rmah.. aku sanggup wat apa saje tuk berada disamping orang yang aku sayang...

Ma, We...
Mnta maaf sbb k.chik tak mampu jadi anak yang sempurna utk ma ngan we tp k.chik akan cube jd yang terbaik. Insyaallah k.chik akan cube bg contoh yang trbaik tuk adik2. btul ma royak, hanya keluarga yang akan tlng kt mase ssah ngan senang, jgn arapkan orang lain. Ssah nak cari orang yang betul2 ikhlas ngan kite. Kite kene slalu wat baik ngan org tp jgn arapkan kebaikan kt akn di balas dgn kebaikan dan jgn smpi kbaikan yg kt wat mnjdkan org leh pijak2 kt.. Mekasih atas nasihat tu, saya akan jadikannya azimat dalam idup saya....

Hidup skrg banyak mengajar aku tentang hidup. Banyak benda yang aku perhatikan.. Aku sekarang seolah2 sedang menonton drama pentas, lakonan manusia di sekelilingku. Banyak betul rupanya yang aku terlepas pandang selama ini. Hidup yang selama ini aku hanya pandang pada surface shj rupenye byk yg silap. Slame ni, aku mudah percaya pada orang2 yang nampak baik pada luaran tapi sebenarnya di sebalik kebaikan tersabut tersembunyi hati yang keji. Hati yang senang melihat orang lain dalam kesusahan dan hati yang bersorak gembira dapat menyusahkan orang lain... Alhamdulillah, Allah telah buka pintu hatiku untuk menilai seseorang dengan ketulusan hati orang tersebut bukan sekadar luaran. Terima Kasih Ya Allah.

InsyaAllah, lambaian insan tersayang akan sentiasa tersemat dalam hati dan sentiasa menjadi pembakar semangat dikala senang atau susah...

No comments: