Thursday, September 3, 2009

KerNa SeKEping Hati


KerNa Sekeping Hati,
Aku Rasa cUkup BaHAgia, HaTi BerKata aku maNusia Bertuah, DiLahirkan Dlm Keluarga Islam Yang Bahagia, Meskipun Kadang Kala Badai Menerpa, Senyuman Ibu, Nasihat Ayah, Hilaian Tawa Kak Long, Abg Ngah dan Adik-Adik, Membawa Bersama Derita Didada...

KerNa Sekeping Hati,
Aku Ingin Di Kasihi dan Mengasihi, Namun Ku Harapkan, Orang yang Aku Kasihi Nanti, Mengasihiku Kerna Kasihnya pada Ilahi, Membimbingku Mengenali Kasih Yang Hakiki, Bukan Hanya Duniawi...

KerNa Sekeping Hati,
Jiwaku Mudah Terusik dengan Tingkah Persekitaran, Kadang-Kadang Aku Terfikir,
Adakah Aku Hanya Layak Menjadi Tempat Persinggahan Dikala Susah,
Merasa Bosan aPAbila Sudah TiDAk DiPERLUKAN,
Namun Ku Harapkan...
Perasaan Itu biAR cEPat Berlalu,
Aku Tidak Mahu Ia Bernanah dan Berulat dalam Diriku,
Kerna Ku Takut,

Aku Menjadi Seperti Batu DiPantai,
Walaupun Asalnya Besar dan Keras,

Kerna Sering Dihempas Ombak,

Lambat Laun ia Terhakis Jua,..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku,
Jauhkan lah Aku dARi Sifat Terkeji,

Dan Hasutan Syaitan Laknatullah..


Sebuah hadis nabi bermaksud, “Ketahuilah bahawa dalam jasad itu ada seketul darah (daging), apabila ia bersih, maka akan bersihlah tubuh badan semuanya dan apabila ia rosak (keji) maka akan rosaklah seluruh tubuh itu, Ketahuilah itulah hati” (Muttafaqun `Alaih).

Kerna SeKeping Hati,
Ku Harapkan.
Nur ILLAHI kan MenYuluhi HatiKu,
Meskipun Ku mEnyedari,

Aku Hanya HambaNYA yang sering Alpa,

Yang Sering BerBuat Dosa padaNya,
Ampunilah HambaMu yang Berdosa ini...

No comments: